Charged 2. rész

Volvo Buses
Volvo Buses

Az elektromos buszok töltési szabványa a személyautókhoz kifejlesztett, globális DC gyorstöltő
szabványokon alapul, amelyet elsősorban személyautókra fejlesztettek ki. Pekka
Tiiten az ABB Gyártásautomatizálás és hajtások divízió vezetője szerint a Volvo
Buses-zal történt megállapodás során sikerült egy olyan céggel együttműködni, amelynek
az e-mobilitási jövőképe összhangban áll ABB elkötelezettségével a fenntartható
fejlődés és élhetőbb környezet kialakításában.

Az együttműködés támogatja azokat a költséghatékony közlekedési megoldásokat, amelyek meg tudnak birkózni
az egyre növekvő elővárosi közlekedési igényekkel. A törekvés elsődleges célja
az e-buszok automatikus gyorstöltésének szabványosítása, ami kiterjed az
infrastrukturális töltési megoldás és az e-busz közötti kommunikációs
protokollra, az elektromos interfészre és a tetőre szerelt csatlakozó rendszer specifikációira
is.

Håkan Agnevall, a Volvo Buses elnöke szerint a két cég együtt teljes körű
és versenyképes ajánlatott tud majd kínálni világszerte azoknak a
nagyvárosoknak, amelyek fenntartható tömegközlekedésre kívánnak átállni.

A Volvo buszgyártásra szakosodott leányvállalata 2009-ben jelent meg az első
hibridhajtású autóbuszával. A cég az első teljesen elektromos hajtású autóbusz
üzembeállítását 2015 júniusára tervezi Göteborg városának „ElectriCity” elnevezésű
projektje keretében. Az elektromos-hibridhajtású buszok és tisztán elektromos
meghajtású buszok a jövő megoldását jelentik a városi tömegközlekedés számára.

Kovács Rhewa Andrea